Väldigt intressant inlägg, elleeeer

Mer eller mindre värdelös dag på praktiken, öppnar dagen med att både den jag ska vara med på förrmiddagen och eftermiddagen var sjuka så istället har jag fått bokföra gammalt släp. Vilket sög, eftersom jag har nu gjort runt 4 bokföringsordrar med cirka 370 konteringar...

Det sjuka är när man får höra från andra i klassen är hur mycket ansvar de lägger på oss praktikanter. Jag får tillexempel skriva under allt jag bokför och ingen dubbelkollar när jag skickar iväg ordern. Visst kanske arbetet är relativt enkelt och det som kan gå fel är att jag trycker någon knapp fel så beloppet eller kontot ändras. Men vi får se om jag får ett samtal nu till bokslutet från skattemyndigheterna som vill ta sig ett snack med mig...

Annars flyter praktiken på rätt bra, även om tre veckor känns som en alldeless för lång tid att få praktisera under.

Synd att jag inte fick någon plats på marknadsföringsavdelningen för det hade varit mer intressant, även om uppgifterna jag gör nu inte är överdrivet tråkiga.


Kommentarer
Postat av: Petra

3 veckor? haha. Jag kommer att ha 8 veckor..



Hallå blir lite galen, vem fan skriver vilka inlägg? Någon struktur kan ni väl ha? :P

2010-11-29 @ 21:42:48
URL: http://ptra.blogg.se/
Postat av: Gustaf

Jag skriver, alla inlägg xD, ungefär 38 av 42 är mina ^^

2010-11-29 @ 23:28:06
Postat av: oliver

Skulle inte kalla 38 av 42 för ungefär, utan en ganska exakt siffra :D

2010-11-29 @ 23:52:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0