The future is always beginning now

Hade en diskussion för några veckor sen om vad vi skulle döpa våra barn till. En mer förrvirad person tyckte om ryska namn som t.ex. Olga tyckte han var fint. Jag ställer mig oerhört ifrågasättande till det.. Olga!?

När jag ska döpa min barn så vill jag inte att det ska ha ett vanligt namn, eftersom det är sjukt tråkigt. Billiam Bo Viking S är nog den ballaste namnföljden jag hört. Men tyvär kanske inte det namnet jag skulle tycka mitt barn ska heta är inte lika spännande. Om jag skulle få en flicka skulle jag villja att hon döptes till Ronja September Strindevall. Ronja eftersom det är oerhört fint, September för att det är lite udda och tycker det är ett väldigt snyggt namn (men eftersom min dotter nog inte kommer vilja heta det i förnamn så får jag nöja mig med det som mellannamn), sedan att båda passar till mitt efternamn är inte helt fel de heller!

Ett killnamn har jag inte hunnit tänka på än.. Men eftersom att jag inte planerar att skaffa en unge på ett par år så är det ingen stress!

Men innan jag vill ha barn, så är planen att jag ska utbilda mig på en högskola. Planen är att söka nu efter gymnasiet, men eftersom det är svårt att komma in på vissa utbildningar så kanske det blir ett mellan år också. Det jag vill läsa är Grafisk Formgivning på luelå, men det finns även utbildningar i norrköping och göteborg. Hur det blir med vart får jag se. Men ett krav jag ställer är att jag inte vill läsa i stockholm. Mest för att få känna mig mer självständig och komma till något nytt. Jag kan även tänka mig att sammanhållningen på skolor utanför storstäder är högre. Eftersom många som läser i stockholm är säkert sådana som bott här och som umgås med sina gamla vänner, medans de som studerar i norrköping eller luleå är sådana som flyttat dit för att studera.

Men får se what future holds!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0