Oh hell

Även passerkorts och kodtrenden har nått Tyresö Gymnasium, och nu krävs det alltså att man tar med sig ett kort till skolan för att få komma in. Jag tror vi alla kan enas att detta är ett försök till att stoppa den uppblossande terrorismen som har sprängt sig fram inom Sveriges gränser. Eller så enas vi alla om att det snarare är skolan som bara vill göra det mer komplicerat för mig på morgonen, och försöker orsaka att jag kommer sent till vissa lektioner. Tankan skrämmer mig, att ha en extra grej att komma ihåg varje morgon.. man skulle alltså kunna säga att det skolan bedriver är terrorism. Vilket innebär att jag skulle istället formulerat om början på inlägget till "Även terrortrenden har nått Tyresö Gymnasium". Men det skulle även betyda att jag skulle vara tvungen att skriva om hela inlägget, vilket inte låter särskilt lockande, det gör förövrigt inte ett passerkort heller för den delen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0