Ett inlägg om en liten, feg fitta (Ode till Nils Ekman)

För att på ett icke-diskret sätt sätta stopp för nästan-monologen med en just nu otroligt bitter avslutning som pågår i kommentarsfältet på det förra inlägget tänkte jag att jag skulle knacka in ett litet blogginlägg, för att fylla på min ytterst tomma kategori. Men, till skillnad från en annan person på bloggen, så föredrar jag kvalitet före kvantitet, och gillar varken att trycka in tio blogginlägg på rad, eller att skriva tjugo kommentarer i rad på mitt eget inlägg.

För dom som känner mig, så är mina två främsta egenskaper att vara en party-pooper, och att klaga. Det är två egenskaper jag personligen känner mig ganska nöjd över, då det får mig att verka intelligent och överlägsen, med andra ord precis vad jag är. Den andra av dessa två egenskaper, ska nu komma till användning.



Nils Ekman är, som jag har nämnt, en av de tre svenska hockeyspelare som jag avskyr från djupt inne i själen (de två andra är Marcus Nilson och Kristian Huselius, men det kan vi ta vid ett annat tillfälle). Varför är efter det där klippet tydligt. Men nu har han alltså blivit avstängd, i ynka fem matcher. Fem matcher, för att helt medvetet ha försökt slå sönder armarna på en motståndare, som på köpet var helt oskyldig i situationen. Han får dessutom fyra matcher ytterligare lön i böter, men det är oväsentligt när det gäller en kille som har spelat i både NHL och KHL (och varit rätt usel i båda, min anm.). Att medvetet försöka skada någon med full kraft, och när man dessutom använder klubban som tillhygge, ska i mina ögon ge minst 10, upp till 15 matchers avstängning. Men nej, här samlas ihop till "nio" matcher, varav endast fem ska sittas bredvid.

Anledningen till att han fick ett så pass lågt straff var givetvis att praxis sattes i och med att Andreas Pihl smackade upp klubban i ansiktet på en motståndare, och för det endast fick åtta matchers avstängning. Det gav disciplinnämnden en enkel utgång, och givetvis tog man den. Speciellt som det sitter flera Djurgårdare i nämnda styrelse.

Nej, det man borde ha gjort var att sätta ner foten och säga att det här inte är okej. För ärligt talat, som det är nu kan det ju nästan löna sig för en spelare att hugga armen av motståndarnas farligaste spelare, t.ex. i slutspelet. Man är ju ändå tillbaka till nästa serie, om man bara ska sitta fem matcher.

Nisse borde dessutom fått någon eller några matcher extra, med tanke på att det inte är första gången han visar bristande hänsyn mot motståndare.



Nej, en sån åsna kan vi gott vara utan inom hockeyn.



Kommentarer
Postat av: Gurra

DIFnämnden*

2010-11-30 @ 23:19:27
Postat av: oliver

Di(f)sciplinnämnden kanske :)

2010-11-30 @ 23:25:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0