FRÅN SÖDERMALM!

Man skulle kunna tro att jag är ruggigt besviken efter den här matchen, och på ett sätt är jag lite det, men inte alls så mycket som man kan tro.
Är mer stolt.
Eftersom på Söderstadion igår skapade vi än fest utav dess like som jag tror inte många andra lag i Sverige kan skapa. Jag är så jäkla stolt av att få va en del av den mäktiga supporterskara Bajen har. Ett konstant sjungande långt innan matchen till långt efter matchen, en stående sittplats publik som inte ens satt ner i pausvilan.
Vi stod upp bra mot Sveriges näst bästa lag och följde matchplanen, tycker målet de får är lite representativt för hur Bajen har spelat senaste tre åren. En försvarsmiss som gör att vi tappar hela matchen. Det enda som stack ut lite var att dem inte gjorde ett ända mål på någon av deras 10 (?) hörnor.
Om man ser över hela cupen, ser jag det som en bragd att vi lyckades komma till final, vare sig vi vann eller inte.
Tyvär lär vi inte gå plus nu på den här matchen, i och med de bengaler som tändes. Men jag tror denna match var bra för både Bajen och svenskfotboll. Tror publik intresset för nästa år kan stiga lite efter en sån här supporter insats.
Var inte särskilt mycket klappande igår, den enda förklaringen jag ser är att ALLA höll en bira i en eller båda sina händer!
Vad finns det mer att säga än?
DET ÄR VI SOM ÄR HAMMARBY!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0