Use, do not abuse, neither abstinence nor excess ever renders man happy

Okej, nu ska jag berätta om en av de sjukaste känslorna som jag har upplevt (upplever ibland?). När jag får blödningar och extremt ont i flera dagar tar jag smärtstillande, vilket är ganska givet. Problemet är när jag får dessa sjuka smärtor är att jag måste ta smärtstillande i princip dygnet runt i några dagar. De smärtstillande jag tar är sjukt beroendeframkallande och oftast brukar det inte vara något problem, men nu när jag har haft hög smärta under en längre period har jag varit tvungen till att ta det regelbundet i kanske fyra dygn. Detta leder till en sjuk abstinens, som knappt går att beskriva. Jag förstår verkligen hur missbrukare har svårt att sluta eftersom deras abstinens är säkert tre gånger värre. Jag kom nyss på mig själv med tanken att ta två tabletter till bara för att slippa all skit, sen tänkte jag, nej herregud att jag ens tänker tanken.. Om jag skulle försöka beskriva känslan så skakar jag, händerna skakar hela tiden, frossa och kallsvettningar, sen suget... suget är nog det värsta, det är som någon drar i magen eller försöker suga i sig tabletter. Svårt att beskriva men det är jävligt obehaglig känsla.

När jag låg på sjukhus och hade opererat mig för flera år sedan så var det en pojke som hade legat inne i ungefär två veckors tid. Jag delade rum med han, han berättade att han låg kvar en vecka till endast för att få avvänjning från alla tabletter han hade fått. Tror jag skulle behöva det just nu, för de här är fan sjukt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0