The only real blind person at Christmas-time is he who has not Christmas in his heart!

Bristen på julinlägg i den här bloggen i december är nästan chockerande. Och för att vi inte ska drunkna i sportinlägg tar jag och skriver ett!

Nu börjar julstämningen komma in och jag försöker suga in så mycket jag kan av julen, eftersom, trots vintern, är det nog en av de tiderna på året som jag uppskattar mest. Det som jag tror har startat igång julstämningen för mig är givetvis julradion, planering av julklappsköp och att man börjar se granar och vanligt julpynt lite överallt.

Tyvär har jag en oerhört liten släkt vilket gör att det inte alls blir samma drag på julafton som när jag var yngre och fler levde. Det är lite synd, eftersom det är en av de sakerna jag uppskattar mest, att få spendera tid med hela släkten, äta god mat och umgås! Min kusin har även fått ett barn, vilket innebär att min faster och hennes man firat julafton i uppsala istället för oss. Men förhoppningsvis kommer både min kusins familj och min faster hem till oss nu till julafton!

En anledning till att jag tror att julstämningen kommit mer än på senaste år är nog för att det legat vit snö utomhus i hela december, vilket det varit dåligt med vissa år under 00-talet.

GOD JUL!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0