Poutine.

Behov utav middagstips? Har kommer ett ifran Kanada.

Detta ar en snabbmatsspecialite ifran Qubec.  Ni kan prova att gora det sjalva allt som kravs ar tre mycket enkla steg.
Ingredienser:
1 bunt med Pommes frites
Ostklumpar
Ett inlandshav utav brunsas.

Gor sa har
1. Varm(eller kop ifran McDonalds eller whatever) pommes frites
2. Nar pommes fritesen fortfarande ar varma, hall pa Cheese Curds (vet inte det svenska ordet, google translate gav mig ostmassa, men det ar typ klumpar av ost) . Nu ar du nastan fardig!
3. Drank nu allt i brunsas, och Voila! Du har nu en mumsig Poutine!.



Visst ser det gott ut? Eller inte.  (Kommentera garna era egna asikter)

Min forsta dag i kanada blev jag bjuden pa detta av min vardfamilj.
Artig som jag var sa at jag allt och sa att det var "intresting"


Kommentarer
Postat av: Kalle

Hälsokostens nya flaggskepp!

2010-12-13 @ 23:07:41
Postat av: oliver

Intressant är väl det minsta man kan säga, kan ju undra om det följde teorin man hade som liten om att om man blandar massa goda saker så kommer det garanterat att bli gott?

2010-12-13 @ 23:10:05
Postat av: Gustaf

Ostbitarna får mig nästan att spy haha, men jag skulle faktiskt kunna tänka mig att det smakar helt okej!

2010-12-14 @ 11:15:51
URL: http://ankapaplanka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0