Oh Canada

Mitt forsta inlagg pa denna fantiskt undebara blogg.

Antar att jag far presentera mig sjalv forst (aven fast de flesta redan lar veta vem jag ar): Jag ar bloggens utlandskorrespondent. Befinner mig far narvande i Kanadas vackra huvudstad, Ottawa.  Eller aa for att inte ljuga, sa ar jag i Kanata en 20 minuters bilresa fran Ottawa. Jag befinner mig har for att lara mig om den Kanadensiska kulturen (Vilket till stor del ar hockey och pommes frites med brunsas och ost) och lara mig snacka franska flytande.
Tankte beratta for er larsare, eller ja kan kalla er mina kara vanner vilket kanns lite mindre formellt, om vad som hander i mitt liv just nu.
Om jag ska beratta allt som har hant dessa tre och en halv manderna har i Kanada sa kommer inlagget bli valdigt langt. Och ingen, ingen, kommer att orka lasa det.
Sa jag kan borja med att beratta vad jag gjorde forra helgen.
Jag var i New York, The Big Apple. Helt sjukt cool stad. Sa nar jag blir snuskigt rik, vilket enligt mina planer kommer att handa inom 10 ar. Sa koper jag ett penthouse pa Manhattan sa bjuder jag in er alla. Later det bra.
Om vi atergar fran mitt dagdrommande tillbaks till verkligheten sa borjade resan med nagra, eller for att vara helt korrekt, tva besvikelser.
1. Jag fick inte ga pa Islander@Ranger pa fredagkvallen. For att det inte passade in i vart schema.
2. The walking tour of the Madison Square Garden var stangd, vet inte exakt varfor men sa var fallet.
Men eftersom jag vill vara optimistiskt sa kan jag se det som en anledning till att aka tillbaks en vacker dag.
Istallet sa upplevde jag ett inte alls lika spannade fenomen i NYC som kallas Broadway. Visst var de duktiga men det var inte riktigt min grej. Och troligtvis inte i narheten lika roande som King Henrik & co skulle ha varit.
For ovrigt sa var min weekend i NYC grymt cool. Vi tog en busstur runt i Harlem, sag Malcom X Boulevard, och kyrkan dit vilken Classius Clay gick varje sondag. Sag China Town och Little Italy, skyltarna ar verkligen pa kinesiska respektive italienska dar. Vi var uppe i Empire State Building, var i Central Park, tog en battur runt Frihetsgudinnan, och mycket, mycket mer men det kan vi ta en annan gang.
Traffade for ovrigt en annan utbytesstudent som var fran Australien som kan jamforas med verklighetens Crocodile Dundee.
Nog om min New York weekend.
Idag sa var jag hemma hos Claude Giroux (for er som inte vet vem pojken ar:http://www.nhl.com/ice/player.htm?id=8473512#&navid=nhl-keymatch) min larare i construction ar en barndomsvan till han sa vi bygger hans bar.
Later kanske lite cheap for en kille som tjanar elva miljoner dollar (11 000 000$) de narmaste tre aren. Men det ar det inte. Matrial kostnaden ligger pa drygt 20k$.
Hans lagenhet var faktiskt inte mycket att skryta med. Men killen ar 22 bast, har ingen flickvan (eller Blonde som man sager i Qubec) och bor 8 mander om aret i Philadelphia, eller andra NHL stader. Fick dock gashud direkt nar jag kommer in och ser hans signerade identitetskort for stanley cup finalerna i varas. Bredvid tva vinflaskor dekorerade med hans namn ifran the NHL Winter Classic game.
Pa vaggen har han foljande bild inramad:
Med texten.
11 April
Shootout to make the playoffs.

Sjukt maktigt. Jag gick runt och skakade nar jag tankte pa att jag var i Claude Girouxs laghent.
Hoppas ni gillade min comeback in i bloggvarlden. Med tanke pa att min rookievisit inte var mycket att hanga i julgrannen.  Men det raknas inte eftersom det har ar the real deal, det ar anka pa planka.
Ta hand om er dar hemma i Sverige sa lovar jag att gora samma sak
Big Love to all you guys <3
ps. kul att jag var tvungen att anvanda google translate inte mindre an tre ganger for att skriva detta inlagg.

Kommentarer
Postat av: Kalle

Jag vill passa på att välkomna vår käre utrikeskorrespondent till bloggen; ett värdefullt tillskott till en behövande bloggverkstad!

2010-12-11 @ 17:40:01
Postat av: oliver

Eftersom jag har skrivit ett jätteinlägg om Foppa så måste jag bara flika in med att Claude Giroux är lite av en Foppa Jr., riktigt roligt att se på :D

2010-12-11 @ 17:41:48
Postat av: Anonym

KOLLA IN VECKANS YOUTUBE KLIPP!!!!!!! :)

2010-12-11 @ 17:53:53
URL: http://oboyyy.blogg.se/
Postat av: emmywallen

hej!

vad gör du?:)

2010-12-11 @ 18:49:32
URL: http://emmywallens.blogg.se/
Postat av: Gurra

Ooook. på två senaste

2010-12-11 @ 19:46:16
URL: http://ankapaplanka.blogg.se/
Postat av: oliver

K.

2010-12-11 @ 19:53:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0