Månadsblogg! Hipp hipp...

Nä.

Eller.

Jo.

Kanske lite.

När bloggen nu firar en lång månad är det dags att dela ut första månadens priser på Anka på planka-bloggen. Priserna går till skribenter på bloggen som har lyckats, eller misslyckats, med att skriva bra och/eller roliga inlägg. Priser går även till enstaka detaljer på bloggen. Med andra ord kommer det att bli både hiss och diss, både bu och bä, eller någon annan lam liknelse. Men nu över till priserna.

Månadens monolog...
Gustaf Strindevall i kommentarfältet i inlägget Snus (http://ankapaplanka.blogg.se/2010/november/snus.html#comment). Han lyckades med konststycket att stå för 38 av 52 kommentarer på ett inlägg, varav 13 och 11 stycken på rad.

Månadens mest failade rubrik...
Gustaf Strindevall: "MOST WANDET". Motivering överflödig.

Månadens kvalitet före kvantitet...
Karl Bolmgren, som med sina tre smått fantastiska inlägg verkligen lever upp till devisen kvalitet före kvantitet. För att ge exempel har ett av inläggen rubriken "Stjärtliga gratinationer", och ett annat innehåller en fotbollsspelare som utför den berömda manövern att "kuka" in bollen med byxorna neddragna.

Månadens varken kvalitet eller kvantitet...
Christian Svensson Unger, som på sina fantastiskt några två inlägg, under en månads tid, varken lyckades förmedla någonting viktigt, roligt eller intresseväckande. Låter som berättelsen om Djurgården Fotboll 2010. Fanns dom ens?

Månadens särskrivare...
Gust Af Strindevall.

Månadens "jag skriver om samma sak hela tiden"...
Anders Wahlman, vars "trasiga" knä numer är mycket berömt på den här bloggen. Å mina egna och endast mina egna vägnar vill jag hälsa att det räcker nu. Försök inte få sympatisex. Du har redan flickvän. Det blir bara patetiskt.

Månadens "smileys är visst okej på en blogg"...
Går till Christian Svensson Unger, som har stått för de enda fyra smileys som finns på den här bloggen. Hur ska jag förklara det här tydligt nog. Smileys. Är. Inte. Okej.

Månadens bästa...
Är ju givetvis jag. Vem annars.


Hoppas att det här blir en tradition på bloggen, som någon annan tar vid nästa månad.

Kommentarer
Postat av: Miche

Jag dör... xD

2010-12-12 @ 01:20:22
URL: http://michmeister.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0