Åbondes topp 11 innan '11 - del 4

Nu när jag ligger under mitt täcke och ändå håller på att frysa ihjäl tänkte jag att jag skulle presentera min åttondeplats på listan. The great one. Say no more.

11. Alexei Kovalev
10. Zinedine Zidane
9. Henrik Zetterberg
8. Wayne Gretzky



Egentligen behöver väl inte så mycket sägas. Har ju aldrig sett honom spela live, men egentligen räcker det med att se klipp av honom för att förstå hans storhet. Han har ALLA NHL-rekord som egentligen betyder något. Han gjorde 50 mål på 39 matcher. Bara det är bevis nog på hans storhet. Han är en kanadensisk ikon utan dess like. Och för att göra sakerna ännu bättre, så var han inblandad i målet som är ett av de största i kanadensisk idrottshistoria, antagligen tillsammans med Hendersons mål 1972 och Crosbys 2010. Kanada-Sovjet 6-5, Canada Cup 1987.



Har sett hela den där matchen en gång, och det var ju ingen dålig match om man säger så. Löjligt många bra spelare, och löjligt mycket känslor. Ryser lite varje gång jag ser det där målet, bara för att jag vet hur stort det är.

Kommentarer
Postat av: Gurra

Det kanske inte är rangordnat, men om.. så borde väl Gretkzy vara högre rankad :D?



Blir intressant å se resten :)

2010-12-04 @ 23:18:00
Postat av: oliver

Det hela är inte rangordnat över hur bra spelarna är, utan hur mycket jag gillar dom. Handlar om favoriter, inte om kunskap och talang, om jag skulle ta ut dom elva BÄSTA idrottarna någonsin hade ju varken Zetterberg eller Kovalev kommit med ^^

2010-12-05 @ 16:06:22
Postat av: Gurra

Okej okej :)

2010-12-05 @ 16:09:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0